BMW'nin Yeni Nesil Elektrikli Arabasının Bataryaları Daha Fazla Menzil ve Daha Düşük Maliyet Sunacak
BMW'nin Yeni Nesil Elektrikli Arabasının Bataryaları Daha Fazla Menzil ve Daha Düşük Maliyet Sunacak
Elektrikli arabaların pillerin geleceği giderek daha verimli hale geliyor.

Sektördeki otomobil üreticileri, elektrikli araç planlarını yıldırım hızında uygulamak için yarışıyor. BMW'nin en yeni elektrikli arabaların pil tasarımı, şarj etme özelliklerini optimize ederek, maliyetleri düşürerek ve çevresel etkiyi azaltarak lüks otomobil markasını geleceğe taşımayı amaçlıyor.

BMW'nin Yeni Nesil Batarya Tasarımı

BMW'nin Yeni Nesil Batarya Tasarımı

BMW'nin yeni altıncı nesil lityum-iyon pil tasarımı, yakında çıkacak olan Neue Klasse platform tabanlı elektrikli arabaların 2025 civarında piyasaya sürülecek. BMW'ye göre, otomobil üreticisinin yeni pil teknolojisi, otomobil üreticisinin yaklaşmakta olan elektrikli arabaların serisinde modüler kullanıma izin veren silindirik bir tasarım kullanıyor.

Ek olarak, güncellenen piller, kurulum alanına entegre edilmiş gövde yapılandırmasını açmak için bir paket kullanacaktır. Otomobil üreticisi, bunun gelecekteki elektrikli arabaların tasarımlarında yer kazandıracağını söylüyor.

BMW, yeni elektrikli arabaların pil tasarımının şarj hızını artıracağını ve menzili yüzde 30'a kadar artıracağını tahmin ediyor. Ayrıca, yeni piller maliyetleri yüzde 50'ye kadar azaltacak ve hücre üretiminden kaynaklanan emisyonları yüzde 60'a kadar azaltacak.

BMW'nin Yeni Nesil Elektrikli Arabaların Pilleri Nasıl Daha Verimli Olacak?

ScienceDirect'e göre elektrik motorları için verimlilik, faydalı enerji (çıktı) ile toplam enerji tüketimi arasındaki oran olarak ifade edilir. BMW'nin yeni lityum iyon pilleri daha fazla nikel ve silikon ve daha az kobalt içerecek ve otomobil üreticisi bunun enerji yoğunluğunu yüzde 20'den fazla artıracağını söylüyor.

Enerji yoğunluğu, ağırlığına kıyasla pilin içerdiği enerji miktarını ifade eder. Bir pilin enerji yoğunluğu ne kadar yüksek olursa, pil paketinin boyutunu büyütmeye gerek kalmadan o kadar uzun süre dayanır. Daha fazla bilgi için lityum iyon ve lityum polimer pil karşılaştırmamıza bakın.

BMW ayrıca aktarma organlarını ve şarj mimarisini 800v'ye yükseltiyor, bu da şarj kapasitesini artıracak ve aracı şarj etmek için gereken süreyi yüzde 10'dan yüzde 80'e indirecek. Bu güncellemeler, BMW'nin gelecekteki elektrikli arabaları için daha geniş bir menzile dönüşüyor.

Bu Piller Karbon Emisyonunu Nasıl Azaltacak?

Karbon emisyonlarını azaltmak, elektrikli arabaların geliştirmenin birincil itici güçlerinden biridir. BMW, üretim için karbon ayak izini ve kaynak tüketimini mümkün olduğunca düşük tutmaya odaklandığını söylüyor. Otomobil üreticisi, bunu başarmak için geri dönüştürülmüş hammadde kullanan pil hücresi üreticileriyle çalışmayı planlıyor.

Otomobil üreticisi, altıncı nesil elektrikli arabaların pillerin üretimi için yalnızca yenilenebilir enerji kaynakları kullanmayı taahhüt ettiğini söylüyor. BMW'nin uzun vadeli hedefi, daha önce bağlantısı verilen rapora göre gelecekteki araçlarında tamamen geri dönüştürülebilir elektrikli arabaların pilleri kullanmaktır.

Bu Piller Nasıl Daha Az Maliyetli Olacak?

Verimlilik iyileştirmesi ve emisyon azaltımının yanı sıra, BMW yakında çıkacak olan lityum iyon pillerinin üretim maliyetlerini de azaltacağını tahmin ediyor. Geliştirilmiş enerji yoğunluğu sayesinde, pil takımları daha çok, daha küçük pil hücreleri kullanır. Bu, ağırlıktan tasarruf sağlar ve gereken pil hücresi başına maliyeti azaltır.

BMW'ye göre, şirket içi pil ekibinin uzmanlığından yararlanarak ve yeni pil tasarımıyla birlikte, bu yeni elektrikli arabaların pillerinin üretimi, eski nesil pillere göre daha ucuz. Otomobil üreticisinin hedefi, elektrikli arabaların üretim maliyetini modern içten yanmalı motorlu araçlarla aynı seviyeye indirmektir.

Bu Yeni Nesil Pilleri Hangi BMW Elektrikli Modelleri Kullanacak?

Bu Yeni Nesil Pilleri Hangi BMW Elektrikli Modelleri Kullanacak?

BMW'nin altıncı nesil pilleri, gelecekteki elektrikli arabaların için güç kaynağı olacak. Yani, otomobil üreticisi hâlihazırda geliştirmekte olduğu elektrikli arabaları için katı hal pillere geçene kadar. Automotive News Europe'a göre, BMW'nin CEO'su Oliver Zipse, "[t]o Neue Klasse orta otomobil segmentinden modellerle başlıyor, ancak elbette daha fazlası var."

Zipse'nin yorumlarına göre BMW, boyut olarak mevcut 3 serisine benzer otomobillere odaklanacak. Otomobil üreticisi kısa süre önce 7 serisi amiral gemisi sedanının yeni neslini piyasaya sürdü, ancak güncellenmiş platformu veya altıncı nesil lityum iyon pilleri kullanmıyor.

BMW'nin Pil Planları Elektrikli Arabaların Geleceğini Sağlamlaştırıyor

BMW'nin hedefi, 2025'in sonuna kadar yollarda iki milyonun üzerinde tamamen elektrikli araca sahip olmaktır. Otomobil üreticisi şu anda dört plug-in hibrit ve iki saf elektrikli arabaların modeli sunuyor ve 2023'te bir başka EV piyasaya çıkacak. BMW, Neue Klasse platformunu ve bu on yılın sonuna kadar elektrikli arabaların satış hacmini yüzde 50'ye kadar hızlandırmak için güncellenmiş lityum iyon pil.

Ayrıca BMW'nin MINI ve Rolls-Royce gibi diğer markaları da bu güncellenmiş teknolojilerden yararlanacak. elektrikli arabaların BMW'nin geleceği olduğunu söylemek güvenlidir.

PlusHaber
Resmi Doğrulanmış Hesap

PlusHaber, haber paylaşma kültürüne katkıda bulunmak ve herkesin fikirlerini ve haberlerini dünya çapında paylaşmasına izin vermek için tasarlandı. Kullanıcılar, haber paylaşma kültürüne katkıda bulunmak için PlusHaber'i kullanabilirler ve dünya çapında haber paylaşma deneyimi yaşayabilirler.

Bu İçeriğe Tepki Ver (en fazla 3 tepki)

Yorumlar

https://www.plushaber.com.tr/assets/images/user-avatar-s.jpg
Bunun için ilk yorumu yazın!