Lexus, elektrikli otomobiller için manuel şanzıman geliştiriyor
Lexus, elektrikli otomobiller için manuel şanzıman geliştiriyor
Bir oksimoron gibi geliyor değil mi? Ancak bu, sahte bir vites çubuğundan daha çok 'sanal yanmalı aktarma organı'…

Toyota,  elektrikli arac sürüşü daha çekici hale getirmek amacıyla gelecekteki elektrikli otomobillerde kullanmayı umduğu bir manuel şanzıman geliştiriyor. Proje, Toyota'nın ileriye dönük tüm yüksek performanslı elektrikli arabalarının geliştirilmesinde öncü bir rol oynayacak olan Lexus'un sorumluluğundadır. Bir manuel şanzımanın bir elektrikli aktarma organıyla eşleştirilmesi mantıksız görünebilir, ancak Lexus, teknolojinin kapsamının yalnızca vites değiştirme eyleminin ötesine geçerek, düşük karbonlu bir EV'de içten yanmalı sürüş deneyiminin tamamını artırmanın bir merkez noktasını oluşturduğu konusunda ısrar ediyor. 

Bu teknoloji, bir elektrik motorunun arka ucuna fiziksel olarak mekanik bir manuel şanzıman takmak yerine, "his" oluşturmak için dokunsal sürücüler kullanan bağlantısız bir vites kolu ve debriyaj pedalı kullanır. Bu daha sonra eksiksiz bir deneyim yaratmak için kabin içindeki akıllı yazılım ve ses üreteçleri ile birleştirilir. Her iki öğe de fiziksel olarak hiçbir şeye bağlı değil, ancak sanal geri bildirim oluşturmak için bugünün arabalarında zaten mevcut olan teknolojiyi kullanıyor.

Sanal debriyaj pedalı, telli debriyaj sistemlerine sahip birkaç modelde zaten tanıtılan bir özelliktir. Şu anda, Hyundai i20 supermini'de (i20 N'de olmasa da) teknolojiyi kullanıyor ve Koenigsegg, CC850'de piyasaya sürdüğü karmaşık çok debriyajlı şanzımanda kendi sistemini kullanıyor.süper araba Bu sistem, tıpkı çağdaş elektrikli direksiyon sistemlerine bağlı motorlar gibi, pedalın kendisindeki dokunsal bir sürücü aracılığıyla mekanik olarak bağlantılı bir debriyaj pedalı hissini yeniden yaratıyor. Hyundai'nin i20'sinde sanal debriyaj pedalıyla zaten bir denememiz oldu ve debriyajı agresif bir şekilde bıraktığınızda ileriye doğru sarsılmamanın yanı sıra, fiziksel bir bağlantı olmadığını asla bilemezsiniz.

Yine de bu sistem, yalnızca debriyaj pedalına ve vites koluna yerelleştirilmiş geri bildirim yansıtmakla kalmayacak, aynı zamanda elektrikli aktarma organından iletilen torku da artıracak. Beceriksiz vardiyalar doğru bir şekilde tercüme edilecektir; hatta oyalayabileceksin.

Toyota, aktarma organlarından hem ses hem de tork iletimi yoluyla herhangi bir motor ve şanzıman kombinasyonunu teorik olarak yeniden yaratabileceğini söylüyor. Doğrusal tork iletimi ve hızlı doğası ile bir Lexus 2UR-GSE'nin sesli havlamasını isteyin, sorun değil. A80 Supra RZ'den 2JZ-GTE çift turboşarjlı sıralı altılının güçlü yapısına ne dersiniz? Sanal iletim, hassas tork haritalama ve ses üreteçleri aracılığıyla tümü yeniden yaratılabilir.

Sistem Lexus'un DIRECT4 ikiz motoruyla entegre edilecek ve tepe çıkışları taklit etmeye çalıştığı herhangi bir seçilmiş yanmalı motordan daha yüksek olduğu sürece onu yeniden oluşturabilecek. Ayrıca teorik olarak ön, arka ve dört tekerlekten çekiş arasında geçiş yapabilecek ve doğru tork vektörleme donanımıyla RC-F tarzı tork vektörleme diferansiyelinin hareketlerini bile taklit edebilecek. Lexus ayrıca bunu, her ikisi de Lexus'un tüm elektrikli araçlarında kullanılacak olan RZ EV'de tanıtılan yeni kablolu yönlendirme sistemi ile birleştirecek. RZ elektrikli araç olduğu gibi bir direksiyon 'sarısı' kullanılması nihayetinde değişkenliğini sınırlayabilirse de, bu teorik olarak mühendislere ayrı arabalardan belirli direksiyon haritalarını yeniden oluşturma yeteneği verecektir.

Lexus Electrified Baş Mühendisi Takashi Watanabe şöyle açıkladı: "Dışarıdan bakıldığında, bu araç diğer tüm elektrikli araçlar kadar sessiz. Ancak sürücü, manuel şanzımanlı bir aracın tüm hislerini deneyimleyebiliyor. Yazılım tabanlı bir sistemdir, bu nedenle farklı araç tiplerinin sürüş deneyimini yeniden oluşturmak üzere programlanabilir ve sürücünün tercih ettiği haritayı seçmesine izin verir.'

Lexus, bir benzinli motorun motor ve şanzıman hissini eşleştirdiği elektrikli Lexus UX300e crossover'ı temel alan çalışan bir prototip oluşturdu. Hatta bir prototip devir sayacı taktı. Kabindeki titreşimler gibi diğer faktörler koltuklardaki motorlar tarafından yeniden yaratılabileceğinden, bu tür bir sistemden üretilen ses de mutlaka daha iyi olacaktır. Bu, BMW'nin hoparlörlerinden gelen basa daha fazla derinlik katmak için koltuklarda titreşimli motorlar kullanan en yeni üst düzey Bowers & Wilkins ses sistemlerinde kullanılan bir sistemdir.

Gerçekte, bu tür bir sanal performans otomobil deneyimini kolaylaştıracak teknolojinin çoğu halihazırda mevcuttur, bu sadece hepsini bir araya getirme durumudur. Tabii ki, hala tamamlanması gereken bir yığın veri toplama ve kalibrasyon işi var, ancak bu tür bir geliştirme, gelecekteki uygulamalar için her türlü olasılığın kapısını açıyor. Gerçek bir şey olmayabilir, ancak bu konuda başka seçeneğimizin olmadığı ve bir elektrikli araç kullanmak zorunda olduğumuz bir gelecekte, bir sonraki en iyi şey bu olabilir…

PlusHaber
Resmi Doğrulanmış Hesap

PlusHaber, haber paylaşma kültürüne katkıda bulunmak ve herkesin fikirlerini ve haberlerini dünya çapında paylaşmasına izin vermek için tasarlandı. Kullanıcılar, haber paylaşma kültürüne katkıda bulunmak için PlusHaber'i kullanabilirler ve dünya çapında haber paylaşma deneyimi yaşayabilirler.

Bu İçeriğe Tepki Ver (en fazla 3 tepki)

Yorumlar

https://www.plushaber.com.tr/assets/images/user-avatar-s.jpg
Bunun için ilk yorumu yazın!